سلام به همه همراهان گرامی

 

بالاخره بعد از 3 سال انتظار نسخه کامل این برنامه‌ی کاربردی رو منتشر کردن که منم خیلی خوشحالم. چرا خوشحالم؟ برای اینکه این برنامه واقعا برای کسانی که تازه شروع میکنن به طراحی با سیستم راحته و قابل فهم تر هست نسبت به بقیه برنامه های طراحی مثل Illustraitor یا Blender  که خودم بعد از کار با Inkscape رفتم سراغ اون برنامه ها که کمی کامل تر از این برنامه بودن. و فقط هم یک دلیل داشت ابزارهایی که توی اون برنامه ها بود خب کامل تر بودن و اینکه پرش نداشت و این از همه برای من و فکر میکنم همه کسانی که مثل من طراحی میکنند مهم هست.

 

حالت Split View به شما امکان می دهد تا نقاشی خود را به راحتی ویرایش و پیش نمایش کنید:

یکی از بهترین تغییراتی که ایجاد شد و من واقعا برام سخت بود تو حجم کار بالا دلم میخواست همیشه این برنامه داشته باشه این بود که مثلا میخواستی دو تا صفحه نمایش کنار هم داشته باشی ولی یک جا بتونی روی هر دوتا کار کنی و تغییرات رو اعمال کنی که الان این امکان بهش اضافه شده.

  1. میریم سربرگ View گزینه‌ی Xray Mode رو انتخاب میکنم به من امکانه اینو میده که موس رو هرجایی که بخوام تغییری اعمال کنم میبرم و تغییرم رو میدم و دوباره همون جوری که میخوام Save میکنم.
  2. تو راه دوم دوباره تو همون سربرگ View گزینه‌ی  Slipt View Mode رو تیک میزنم و ایندفعه میتونم کامل هرجایی که از اون فلش هارو انتخاب بکنم اون حالت ایجاد میشه که ما خط هارو میتونیم تغییر بدیم. این حالت برای زمانی خوبه که میخواییم تغییر اساسی ایجاد بکنیم و حالت اول به ما اجازه نمیده. بعدشم که کارمون تموم شد اون تیک رو برمیداریم.
  • Theme: توی این نسخه کاملی که دادند حتی میتونیم Theme رو عوض کنیم رنگ پس زمینه رو عوض کنیم. تو قسمت edit بخش Interface یک گزینه جدید به نام Theme اضافه شده که میتونیم بالای صفحه اولین گزینه ای که داره Change Gtk Theme هرکدوم رو که خواستیم انتخاب کنیم و تغییر بدیم. مثلا من که همیشه با برنامه های مختلف طراحی کار میکنم معمولا پس زمینه مشکی دارند میتونیم اینجاهم همین تغییر رو اعمال کنیم که زیاد برامون متفاوت نباشه من این جوری بیشتر میپسندم... شما هم میتونید به سلیقه خودتون این کارو انجام بدید.

تغییر رنگ آیکون هامون: این بخش که برای خوشگل سازی بود و جالبه که میتونیم رنگ آیکون هامونو حتی تغییر بدیم برای تنوع خیلی خوبه. این کارو تو قسمت Change Icon Theme  میتونیم انجام بدیم و تغییراتی که دوس داریم با توجه به سلیقه‌ی شخصی خودمون اعمال کنیم. 

  • Align: این امکان جدیدی بود که واقعا جلب توجه کرد برای من حداقل خیلی زیاد چون سرعت کار و خیلی بالا میبره و این عالیه برای ما طراحانی که دوس داریم خیلی زود کارامونو انجام بدیم که بتونیم طرح های جدید بیشتری رو ارائه کنیم و کارفرماها همیشه بتونن روی ما حساب کنن که میتونیم کارامونو سریع انجام بدیم و تحویل بدیم.
  • زمانی که Object موردنظرمون رو انتخاب میکنیم مثلا چند تا کنار هم هستند و نامرتب هستند ما میخواییم که اینهارو تو یه خط نگهداریم یا هرکاری که با این ابزار انجام میدادیم درواقع ما تراز میکنیم، مثلا از کنار صفحه انتخاب میکردیم که کدوم حالت رومیخواییم ولی الان با کلیک کردن روی این Object ها تو کلیک اول که میتونیم Scale(کوچک و بزرگ) کنیم تو کلیک دوم میتونیم Rotate (چرخش) کنیم اینجا میتونیم با کلیک سوم عملیات تراز یا همون Align رو انجام بدیم.
  • Path Effect: این امکان جدید هم که اضافه شده عالیه، برای اینکه  کلی ابزار رو  قبلا یا نداشتم یا خیلی سخت میتونستم اون کارهایی روکه میخواستم انجام بدم برام راحت‌تر شده. چون هرچی که لازم داریم همشون اینجا کنار هم قرارگرفتن.
  • میریم تو سربرگ Path و گزینه‌ی path effect  انتخاب میکنم و در سمت راست صفحه یک قسمتی ایجاد میشه که علامت + و - داره وقتی روی علامت + کلیک میکنم یک صفحه ای باز میشه با این عنوان Live path effects selector و تو این بخش کلی امکان به من میده که هر ابزاری که لازم رو دارم انتخاب کنم وکارهامو انجام بدم.

 

تا خبرهای بعدی خدانگهدارتون

               موفق باشید