سلام همراهان گرامی

امروز میخوام راجع به یک ابزار پرکاربرد در برنامه Illustraitor صحبت کنم که شاید خیلی هامون ندونیم چقدر این ابزار کار بردی هست.

اول اینکه شکل هامو انتخاب میکنم و با استفاده از کلید میانبر Shift+M ابزار رو فعال میکنم، وقتی که فعال میشه موس رو هرجایی از شکل هایی که انتخاب شده میبرم ابزار از خودش حساسیت نشون میده و یه حالت شطرنجی روی شکل های انتخاب شده‌ام ایجاد میشه مثل توری.

مثلا چندتا دایره به صورت تو در تو انتخاب میکنم وقتی ابزار رو بین اونها حرکت میدم دایره ها به تیکه های جداگانه تقسیم میشن و از هرکدوم میتونیم هرجایی که دوس داریم استفاده کنیم. معمولا این ابزار برای اونهایی که کار طراحی لوگو و از این قبیل کارها انجام میدن خیلی میتونه کاربردی باشه.

زمانی که میخواییم یک تغییری اعمال کنیم باید حواسمون به این موضوع باشه که همه‌ی شکل هایی که میخواییم کاری روشون انجام بشه انتخاب شده باشه، حالا بعد از این اطمینان مثلا من چند تا مربع دارم که کنارهم و به صورت تو در تو قرار گرفتن و میخوام بین این ها یک ارتباطی برقرار کنم وقتی موس رو بین خطوط حرکت میدم شکل ها با هم ادغام میشن.

اگر کلید Alt پایین نگه دارم شکل موس من درحالت عادی که یک + روش هست حالا - میشه و تیکه هایی که رو که میخوام حذف میکنه.

اگر Shift رو نگه دارم پایین و موس رو حرکت بدم و بخوام انتخاب کنم به صورت پنجره‌ای میتونم بین شکل هام حرکت کنم و انتخاب کنم و شکل هام بهم وصل میشن در واقع. اگر بدون Shift باشه به صورت خطی جلو میره.

من خودم بیشتر زمانی از این ابزار استفاده میکنم که میخوام برای کارهام سایه بندازم یا اینکه سایه روشن ایجاد کنم و خب معمولا با ابزار Pen Tool اون شکلی که میخوام رو میکشم و از خط اصلی کارم خب خیلی بیرون میمونه و من برای حذف کردن اضافات از این ابزار خیلی راحت استفاده میکنم.

افرادی که مثل من طراحی میکنن حالا به صورت پیشرفته میدونن که چه اتفاقی میفته ولی افرادی که مبتدی هستند پیشنهاد میکنم از این ابزار استفاده کنن مطمئن باشن که کارشون خیلی تمیز و راحت انجام میشه.

امیدوارم تجربیاتم به کارتون بیاد و بتونین راحت ازش استفاده بکنید.

 

بهترین هارو براتون آرزو میکنم.

    موفق و مؤید باشید.